Menu

Tematyka szkoleń

IDES organizuje szkolenia dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów z różnych obszarów i dziedzin. Do najczęściej wybieranych należą szkolenia w następujących grupach tematycznych:

ROZWÓJ MANAGERSKI

  • Jak efektywnie zarządzać zespołem - doskonalenie umiejętności menedżerskich
  • Efektywne przywództwo - kreowanie wizerunku menedżera
  • Leadership – kreowanie postaw poprzez wartości, czyli jak grupę osób zamienić w dobrą organizację
  • Zarządzanie zespołem managerów
  • Skuteczne motywowanie pracowników – jak odnaleźć prawidłowy kluczyk
  • Delegowanie zadań
  • Hierarchizacja zadań
  • Budowanie celów
  • Sprawna komunikacja w zespole menadżerskim jako fundament realizacji celów przedsiębiorstwa
  • Feedback i komunikacja rzeczy trudnych
  • Skuteczne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
  • Podejmowanie optymalnych decyzji
  • Myślenie koncepcyjne - trening twórczego myślenia
  • Jak efektywnie zarządzać czasem zespołu
  • Podnoszenie efektywności zespołu
  • Zarządzanie projektem
  • Zarządzanie przez cele
  • Zadaniowy system pracy w oparciu o cele

OBSŁUGA KLIENTA I SPRZEDAŻ

  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Techniki sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej niż to było w planie
  • Sprzedaż w trudnych czasach
  • Jak osiągnąć zamierzony efekt w rozmowie telefonicznej
  • Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu
  • Język perswazji, czyli jak skutecznie wywierać wpływ na innych i osiągać sukces
  • Nowoczesne strategie wejścia na rynki zagraniczne
  • Zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie
  • Trudny klient
  • Sprzedaż w ujęciu psychologicznym
  • Sztuka pozyskiwania klientów, budowanie satysfakcji i lojalności klienta
  • Efektywna sprzedaż dóbr inwestycyjnych
  • Sprzedaż relacyjna
  • Eksploracja rynku
  • Wprowadzenie standardu sprzedaży
  • Obrona ceny
  • NLP w sprzedaży
  • Prezentacje sprzedażowe
  • Prognozowanie i planowanie sprzedaży dla menadżerów
  • Przechwytywanie klientów konkurencji
  • Badania satysfakcji klienta

ROZWÓJ OSOBISTY

  • Warsztaty trenerskie
  • Warsztaty dydaktyczne dotyczące zagadnień z mentoringu
  • Teambuilding
  • Budowanie zespołu i integracja
  • Etykieta w biznesie międzynarodowym
  • Savoir vivre w biznesie
  • Prezentacja i autoprezentacja jako sztuka wywierania wpływu
  • Metody i techniki przekazu wiedzy
  • Techniki prowadzenia spotkań
  • Techniki redukcji stresu
  • Trening asertywności
  • Język perswazji czyli jak skutecznie wywierać wpływ na innych i osiągać sukces
  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w ujęciu psychologicznym
  • Myślenie koncepcyjne - trening twórczego myślenia
  • Trening optymizmu - dlaczego pozytywne myślenie ma tak wielki wpływ na efekty pracy
  • Postawy sukcesu jako metody osiągania wyznaczonych celów
  • Organizacja własnego czasu pracy

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI

  • Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Psychologia procesu rekrutacji i selekcji kadr
  • Dobre praktyki w headhuntingu – gdzie i jak łowić
  • Systemy ocen okresowych pracowników
  • Rozmowy oceniające
  • Metody oceny efektywności pracy
  • Motywowanie pracowników
  • Rozwój pracowników
  • Zarządzanie talentami
  • Metody opisu i wartościowania stanowisk pracy
  • Badanie potrzeb szkoleniowych i ewaluacja szkoleń
  • Budowanie organizacji uczącej się w koncepcji Life Long Learning
  • Proces komunikacji w organizacji
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
  • Zarządzanie uwzględniające równouprawnienie płci

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

  • Budowanie strategii sukcesu przedsiębiorstwa
  • Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla niefinansistów
  • Rachunkowość zarządcza dla początkujących
  • Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie
  • Contolling i budżetowanie - skuteczne systemy informacji menadżerskiej
  • Optymalizowanie budżetów
  • Pricing- jak zwiększyć zyski zarządzając cenami

KSIĘGOWOŚĆ/FINANSE/PRAWO

  • Prawo pracy w praktyce
  • Świadczenia pracownicze
  • Klauzule umowne
  • Zabezpieczenia umowne/Gwarancja a rękojmia
  • Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, świadczenia z ubezpieczenia społecznego
  • Podatek CIT i VAT- bieżące problemy
  • Najnowsze zmiany w VAT i w podatku dochodowym od osób prawnych
  • VAT - transakcje międzynarodowe - wybrane zagadnienia na gruncie prawa Unii Europejskiej
  • VAT - transakcje międzynarodowe - specyfika polskich regulacji
  • Praktyczne aspekty różnic kursowych
  • Katalog czynności podlegających i niepodlegających opodatkowaniu VAT
  • Przychody, koszty uzyskania przychodu, koszty pośrednie i bezpośrednie na przełomie roku
  • Koszty reklamy i reprezentacji – aspekty podatkowe
  • Podatek akcyzowy
  • Pozyskiwanie i wykorzystywanie środków pozabudżetowych w szkolnictwie wyższym
  • Prawo budowlane – projektowanie i wykonastwo

MARKETING

  • Nowe trendy w technikach marketingowych
  • Badania marketingowe
  • Zarządzanie produktem
  • Analiza strategiczna i marketingowa
  • Szkolenia mediowe (analiza rynku mediów w Polsce, efektywność w komunikacji reklamowej)
  • Marketing szeptany – sprzedaż poprzez rekomendację

MARKETING INTERNETOWY

  • Witryny korporacyjne - planowanie zawartości i rozwoju witryny.
  • Copywriting dla witryn korporacyjnych
  • Ecommerce dla korporacji

LOGISTYKA

  • Racjonalizacja procesów magazynowych (Gospodarka magazynowa)
  • Zarządzanie zapasami
  • Zarządzanie kosztami logistycznymi

PRODUKCJA

  • Zarządzanie procesami produkcyjnymi
  • Harmonogramowanie produkcji
  • Mistrz menadżerem produkcji
  • Zarządzanie zespołem produkcyjnym
  • Jak podnieść wydajność pracowników
  • Metody rozwiązywania problemów – Diagram Ishikawy
  • Metoda 5 S – selekcja, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina
  • 5 WHY – wczesne wykrywanie problemów
  • JIT – Just In Time
  • Przegląd metod podnoszenia jakości
  • Optymalizacja procesów produkcyjnych

SPECJALISTYCZNE

  • Sposoby oceny i weryfikacji kosztów energetycznych w celu poprawy i efektywności energetycznej
  • Minimalizacja kosztów wytwarzania i przesyłu sprężonego powietrza
  • Przygotowanie spółki do certyfikacji na rynki wschodnie
  • Uwarunkowania geopolityczne i prawne w handlu z krajami wschodu
  • Aktualne regulacje prawne w zakresie dopuszczenia do konsumpcji na rynkach wschodnich produktów oraz obowiązujących w nich przepisów konsumenckich
  • Zasady procesu wykonywania certyfikatów poszczególnych produktów
  • Zagadnienia ochrony p. pożarowej projektowanych budynków

IDES przeprowadza analizę potrzeb i ukierunkowuje szkolenia i odpowiednio dobiera tematykę i trenerów do wymagań przedsiębiorstwa i oczekiwań uczestników.

Aktualności

Firma została wpisana do rejestru agencji zatrudnienia pod numerem 925
IDES Consultants Polska Sp. z o.o.
90-350 Łódź,
ul. Tymienieckiego 25C/203
tel./fax (48-42) 630 04 33, 637 01 99