Menu

Aspekty mobbingu i jak mu zapobiegać

CEL SZKOLENIA

  • Wiedza na temat istoty i zakresu mobbingu w miejscu pracy
  • Poznanie przyczyn powstawania zjawiska mobbingu w organizacji
  • Umiejętność rozpoznawania typowych działań mobbingowych
  • Poznanie zachowań sprzyjających powstawaniu i stosowaniu mobbingu
  • Uświadomienie skutków mobbingu
  • Zrozumienie dlaczego powstają konflikty oraz czym różni się konflikt od mobbingu i lobbingu
  • Umiejętność diagnozy zachowań mobbingowych
  • Umiejętność skutecznego reagowania i bronienia się przed mobbingiem
  • Umiejętność rozwiązywania sytuacji mobbingowych
  • Zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi mobbingu

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Istota i zakres mobbingu
  • Czym jest mobbing? – różne ujęcia
  • Przyczyny powstawania mobbingu
  • Fazy mobbingu
  • Skutki mobbingu
  1. Typowe działania mobbingowe
  • Klasyfikacje działań mobbingowych
  • Manipulacja w mobbingu – zarysowanie problemu
  • Metody oddziaływań mobbingowych
  • Najczęściej spotykane przejawy mobbingu
  1. Odróżnianie zwykłych konfliktów interpersonalnych od mobbingu i  konfliktów o znamionach lobbingu
  • Komunikacja, konflikt i mobbing – relacje przyczynowe, wzajemne granice
  • Przyczyny i skutki przekształcania się konfliktu w mobbing
  • Różnice między konfliktem a mobbingiem
  • Zachowania noszące cechy lobbingu
  • Porównanie konfliktów interpersonalnych i lobbingu
  1. Metody radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy
  • Reagowanie na mobbing w wymiarze indywidualnym
  • Mechanizmy obronne
  • Zachowania asertywne
  • Zasady i instrumenty polityki antymobbingowej
  • Postępowanie w przypadku podejrzenia mobbingu
  • Szkolenia dla pracowników jako przeciwdziałanie mobbingowi
  1. Metody rozwiązywania sytuacji mobbingowej
  • Metody diagnozowania sytuacji mobbingowych
  • Główne techniki mobbingowe - przeciwdziałanie
  • Psychologiczne oraz organizacyjne metody przeciwdziałania mobbingowi
  • Psychologiczne oraz organizacyjne reakcje w sytuacjach mobbingowych
  1. Mobbing a regulacje prawne
  • Uregulowania polskie i europejskie dotyczące problematyki mobbingu
  • Uprawnienia pracowników
  • Prawna ochrona przed mobbingiem 
  1. Wybrane aspekty zarządzania personelem jako podstawa profilaktyki antymobbingowej
  • Styl zarządzania a występowanie mobbingu
  • Kultura organizacji jako podstawa do przeciwdziałania mobbingowi
  • Podstawowe błędy w zarządzaniu sprzyjające mobbingowi

 

 

 

 

   

 

Aktualności

Firma została wpisana do rejestru agencji zatrudnienia pod numerem 925
IDES Consultants Polska Sp. z o.o.
90-350 Łódź,
ul. Tymienieckiego 25C/203
tel. (48-42) 630 04 33, 637 01 99